4d474dda3ef83.preview-1024

Väga palju seljalihaste traumasid põhjustab talvine lume kühveldamine.
On oluline pöörata tähelepanu järgmistele asjaoludele:
Ära ülehinda oma jõudu. Lume kühveldamine on raske, aeroobne töö, mis annab lisakoormust nii südametegevusele kui ka seljalihastele!
Kui Sul on südameprobleemid või Sa ei tegele aktiivselt spordiga siis tea, et lume kühveldamine paneb südamele lisakoormuse. Eakamad inimesed võiksid konsulteerida perearstiga enne, kui võtavad ette lume kühveldamise ja võimaluse korral tuleks leida abiõudu, kes aitaks teed puhtaks teha.
Riietu õigesti. Kihiline, õhku läbi lastev riietus aitab hoida sooja ja aktiivsel liigutamisel ei teki ülekuumenemist. Jalanõud peavad olema libisemiskindla tallaga.
Lund on parem kühveldada sagedamini vältimaks suurte ja raskete lumehangede tekkimist.
Kuna tegemist on füüsilise liikumisega on soovitav enne lume kühveldamist teha 10 min. kergeid lihaste soojendusharjutusi.
Tee pause. Joo vett, et vältida vedeliku kaotust.
Kasuta oma kasvule ja füüsisele sobivaid töövahendeid. Ära kasuta liiga suurt, liiga rasket lumelabidat või lumesahka!
Lume tõstmise asemel püüa lund rohkem lükata. Juhul kui lund tõstad, tee seda ohutult. Kükita, selg sirge, põlved kõverdatud ja tõstmisel kasuta mitte kummardamist, vaid vii raskus jalgadele. Ohutum on lund tõsta vähehaaval.
Ära kunagi viska lund üle õla või hooga pöörates külje peale, see annab seljalihastele väga suure koormuse. Pööra kogu kehaga mitte ainult ülakehaga. Juhul kui alaseljas tekib terav valu, siis võib tegemist olla lihaserebestusega.
NÕUANNE :
Peale vigastust või traumat on kõige parem kolm päeva oodata ja puhata ning anda kehale võimalus ennast ise parandada.
Magada tuleks selili asendis, padi põlvede alla asetatult. Kui siis ei ole  paremaks läinud, on tegemist juba tõsisema vigastusega ja sel juhul tuleks kindlasti vastava arsti või spetsialisti poole pöörduda!
Kindlasti ärge asetage vigastatud kohale jääd! Viimase uuringu kohaselt on tõestatud, et traumajärgselt valutavale kohale jää asetamine aeglustab paranemist! Samuti ei ole hea peale vigastust võtta põletikku alandavaid ravimeid nagu näiteks Ibuprofen, kuna need pikendavad paranemisprotsessi. Jää asetamine ja muud paistetust alandavad vahendid takistavad peamise paranemishormooni vabanemist kehas.
Kui valu ei anna kolme päeva jooksul järele, siis võta ühendust perearstiga või tule kiropraktiku vastuvõtule!